En helt vridd verden

Guds venstre hånd av Paul Hoffman

Guds venstre hånd

Guds venstre hånd

**Cale kom til Sanktuariet, befriernes hellige kloster, svært ung. Han husker ingenting om tiden før han kom dit, selv ikke sitt egentlige navn. På Sanktuariet trenes det opp tusenvis av unge gutter til kampen mot antagonistene. En dag oppdager Cale en hemmelighet og må flykte fra klosteret. Med seg har han to andre gutter og en jente(!). De ender opp i dekadente og ugudelige Memphis som styres hovedsakelig av Materazziene (undergrunnen av den den mystiske, og ikke helt gode, Kitty Hare).

Men befrierne vil ikke gi slipp på Cale av årsaker han ikke aner noe om. De går til kamp mot de godt trente Materazziene, selv om det ser ut som om seier er kun en fjern drøm…**

Dette er en bok jeg ikke helt vet om jeg liker eller ikke. Verden vi møter er så fremmed og starten stiv og grusom, men jeg ble sugd inn fra første stund. Cale er en komplisert og mystisk karakter som gir veldig god driv til historien. Det er en bok som kommer til å forbli lenge hos meg, selv om jeg ikke helt vet om jeg liker den eller ikke…

Published in: on 9. desember 2010 at 18:26  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2010/12/09/en-helt-vridd-verden/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] Guds venstre hånd av Paul Hoffman […]

  2. […] nummer 2 i trilogien om Guds venstre hånd, Thomas […]


Legg igjen en kommentar

