Den onde spiral

Skuddsikker av Alexander Aarvik

Likte tittelen og det lille utdraget på baksiden fikk meg til å låne med meg boka fra biblioteket.

**Marius har droppa medisinstudiene og jobber som vekter på et kjøpesenter. Han misliker jobben, menneskene og kjøpekulturen. Han deler en leilighet med to venner som han distanserer seg mer og mer i fra. Litt etter litt dras Marius mot mørket i seg selv…**

Dette er en mørk og desperat bok om en ung mann som tipper over. Når jeg leste boka, ble jeg sugd inn. Historien er heseblesende og tvang meg til å lese videre, men på samme tid ønsket jeg å legge fra meg boka. Marius er en destruktiv karakter som man mest har lyst til å klappe til i frustrasjon, men samtidig vil man følge han i håp om at han finner veien ut av den onde spiralen.

Denne boka minner meg om Å spise blomster til frokost av Synne Sun Løes (som er en snillere versjon) og Axolotl Roadkill av Helene Hegemann. Man blir sugd inn i livet til personer som sliter psykisk. Gode bøker som forteller om menneskers skjørhet.

Published in: on 21. august 2011 at 06:57  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2011/08/21/den-onde-spiral/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

