Verdens undergang nærmer seg!

Maya-testamentet av Steve Alten

Jeg synes mayakalenderen er fascinerende og ble fristet av bokas tittel.

**Michael (Mick) Gabriel er sønn av to arkeologer som jaktet på svar på mayaenes mystiske og berømte kalender. Hans mor dør tidlig av kreft og faren blir latterliggjort for sine teorier om verdens undergang. Den unge Mick blir sperret inne på et psykiatrisk sykehus i Florida. En dag dukker Dominique Vazquez opp og blir legen til Mick. Hun dras inn i en virkelighet hvor grensene er tåkete. Mick prøver og overtale Dominique til å hjelpe han å rømme, slik at han kan prøve å redde verden. Er Mick riv ruskende gal eller er virkelig menneskets undergang nær?**

Dette er en thriller med et enormt tempo. Menneskets verden er i ferd med å gå i oppløsning. Men er det fordi mayaenes kalender slutter? Eller er det fordi mennesket på egenhånd setter i gang en kjedereaksjon av hendelser som fører til dens undergang? Spennende historie med mayaenes mystikk i bunnen.

Jeg likte veldig godt Maya-testamentet av Steve Alten. Boka hadde god flyt og tempo. Den sugde meg inn i handlingen tidlig og jaggu ble jeg der til siste side. Jeg vil ha mer! Heldigvis er dette første bok i en trilogi. Så da har jeg satt meg opp på venteliste på bok to på biblioteket

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2011/10/11/verdens-undergang-naermer-seg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] Maya-testamentet av Steve Alten […]

  2. […] Frittstående fortsettelse av Mayatestamentet! […]


Legg igjen en kommentar

