Stressende lesning

Historien om Fru Berg av Ingvild Hedemann Rishøi

Til novellejobbprosjektet…

**Ei jente og hennes elskede hamster. En søsters forhold til sin lillesøster. Ei jente som ligner Janis Joplin og sliter med tilværelsen. En lillebrors opplevelser, da storebroren blir syk. En far som prøver og forklare for eldste jenta si om hvordan han ødela ekteskapet med hennes mor.**

Dette er en stressende novellesamling som ikke helt falt i smak hos meg. Jeg følte at jeg hele tiden heseblesende ble dratt med uten at det engasjerte meg. Den beste novellen var den siste, “Jentene mine”, men det var tema som gjorde dette. Skrivestilsmessig så passer ikke Rishøis stil meg. Den er for stressende og til tider litt for forvirrende. Leses på eget ansvar…

Published in: on 27. oktober 2011 at 07:45  Legg igjen en kommentar  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2011/10/27/stressende-lesning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

