To lettleste bøker

Gummidama av Lindsay Ashford

Hørtes spennende ut. Lettlest bok i “Litt å lese”-serien.

**Megan er psykolog og ønsker å lage en rapport om livet på strøket. Hun er med Pauline for å dele ut kondomer. Pauline, også kalt Gummidama, blir drept og Megan vil finne morderen. Bedre blir det ikke at hun treffer på en kvinnevond politimann og en voldelig hallik.**

Spennende lettlest krim. Setningene er korte og ordene ikke for vanskelige. Jeg leser ikke så ofte slike bøker, men denne er jeg glad for at jeg fikk med meg!

**._.**

Flyktning i Norge : to kvinner forteller av Ragnhild Rossvær og Eli Fiske Antonsen

Hadde litt stilletid på biblioteket og grep det som var nærmest.

**Tanja og Robabe er flyktninger i Norge. Tanja kommer fra Bosnia. Hun drar først til Sverige med en voldelig mann, men livet med mannen blir uholdbart og hun flykter til Norge. Robabe er fra Iran, hvor hun er forfulgt for sine protester mot regimet. Hun har sittet i fengsel og blitt torturert. I Iran er hennes mann og to tenåringsbarn igjen. Det er ikke enkelt å komme til et nytt land, men de har håp i bagasjen…**

Dette er en lettlest bok med korte setninger og ikke for vanskelige ord. Det er tøft å lese om disse kvinnenes liv mot vold og urettferdigheter. Jeg synes fortellingene slutter brått, men det er jo også en god ting at man ønsker å vite hvordan det går.

Reklamer

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2011/11/19/to-lettleste-boker/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: