Et livsfarlig oppdrag med komplikasjoner

Flukta av Robert Muchamore

Cherub 3 : Flukta

Bok nummer 3 i CHERUB-serien.

**James har et farlig oppdrag foran seg. Sammen med Dave skal James inn i et amerikansk høysikkerhetsfengsel for å få kontakt med den unge sønnen til en våpensmugler. De håper at sønnen vil ta dem til henne etter at de har hjulpet sønnen hennes i å flykte fra fengselet. Men først må de overleve i et fengsel hvor den sterkeste råder og den svakeste blir hakkemat. Verre blir det da Dave blir skadet og James bestemmer seg for å fullføre oppdraget alene…**

Jeg er svak for CHERUB-serien, til tross for at nynorsk og jeg ikke går så godt sammen til vanlig. Men historien er spennende og godt fortalt, så jeg glemmer at den er oversatt til nynorsk.

Dette er tredje boka med James og de andre CHERUBene og jeg gleder meg til bok nummer 4 som allerede er ute. Det jeg liker med boka er at den er actionfylt og filmaktig fortalt. Karakterene har hatt en stødig utvikling fra bok 1 og til nå, men man innimellom blir påminnet om at de fortsatt bare er barn ved at de gjør typisk barnedumme ting. De lærer av sine feil. Den karakteren jeg liker best (Kyle) er dessverre ikke alltid like mye med, men jeg ser alltid frem imot å “se” han igjen.

Bond step aside, there is a new James in town!

Published in: on 26. januar 2012 at 12:56  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/01/26/et-livsfarlig-oppdrag-med-komplikasjoner/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

