Fra å overleve til å leve

Lever : Utøya 22.7 av Emma Martinovic

Det kom en del bøker etter 22. Juli 2011. Dette er en av dem. Har hatt denne i lesebunken min en stund. Følte nå det gikk an å besøke den dagen og tiden etter igjen.

**Emma, en ung AUFer, var på sommerleir på Utøya. Hun og alle de andre på øya ble jaget som dyr av en politikledd mann med maskinpistol. Emma overlever, men livet hennes har fått en stor omkalfatring. Hun begynner og blogge for å få orden på tankene og følelsene hun har.**

Dette er en utrolig sterk bokblogg. Jeg trodde jeg var mer klar for å gå tilbake til 22.7.11, men det ble en sterk og vond lesning. Å oppleve hendelsen gjennom Emma Martinovic, gjør det enda mer levende. Hun er en sterk person som åpent forteller om hvordan hun opplevde Utøya før og etter monsteret, og hvordan hun taklet ting de nærmeste månedene. Jeg gråt med Emma, samtidig som jeg mintes folkereaksjonene med blomsterhav og rosetog.

Published in: on 20. mars 2012 at 20:24  Comments (2)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/03/20/fra-a-overleve-til-a-leve/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] så har jeg trengt å bearbeide. Gjennom å lese noen bøker av overlevende (Adrian Pracon og Emma Martinovic), har jeg fått bearbeidet det sjokket og den sorgen jeg har følt. Jeg har også følt sinne. For […]

  2. […] lyst til å lese denne boka siden jeg hørte om den. Har lest Emma Martinovic sin Lever : Utøya 22.7 og ville ha enda en opplevelse fra øya. Det er rart å tenke på at det snart er ett år siden […]


Legg igjen en kommentar

