Fotball kan være farlig

Mickel i mål av Myriam H. Bjerkli

Leste en omtale og fikk lyst til å lese boka. Trenger å utvide horisonten litt også.

**Mickels liv handler om fotball, kompisen Ozzy og Yvonne, den søteste jenta på skolen. Etter en kamp hvor Mickel får rødt kort, får han en lapp som sier at han er død. Så begynner det en ny gutt i klassen som er lavere enn Mickel, men enda bedre keeper enn han. Og de som truet Mickel mener alvor. Det vet Mickel etter at den nye gutten blir feiltatt for å være han og banket opp…**

En lesttlest bok på rundt 100 sider. Historien er kompakt og rask. Jeg likte den ganske godt, selv om jeg ikke er noen fotballentusiast. Greie karakterer som man interesserte meg nok til at jeg leste videre. Noen har hemmeligheter som ikke alltid er like lette å få ut, selv ikke til bestekompisen.

Published in: on 6. juni 2012 at 17:16  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/06/06/fotball-kan-vaere-farlig/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Ble tipsetom innlegget ditt, og det er alltid gøy å oppdage at bøkene lever sitt eget liv et sted. Og selvfølgelig hyggelig at du likte boka:-)

    • Takk for at du tok deg en tur innom. Boka er god og jeg håper flere oppdager den. Jeg har i hvert fall satt boka på anbefalingshylla på jobben:)


Legg igjen en kommentar

