Midt i en eldgammel krig

Ønskemesterens datter 1 : Mørk engel av Laini Taylor

Forsiden fanget meg!

**Karou, en ung kunststudent i Praha, fyller skissebøkene sine med fascinerende monstre, hun forsvinner på mystiske ærender, har naturlig blått hår og snakker mange språk, og ikke alle er menneskespråk. Hun sliter med en tomhet hun ikke vet hvor kommer fra. Karou har alltid levd på grensen til en parallellverden, i butikken til den mystiske, ikke-menneskelige Brennstein. Den fremmede og overnaturlig vakre Akiva setter øynene i henne og snart er Karou fanget i en gammel, grotesk krig.**

Dette er en bok jeg gjerne skulle ha elsket helt fra starten av, men jeg sleit med begynnelsen. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det var, men jeg ramlet litt av til tider. Når det er nevnt, så er jeg glad for at jeg ikke gir bøker så lett opp. For denne boka er fantastisk! Den begynner med ei jente som er på søken etter seg selv og som finner mye mer enn hva hun noen gang hadde drømt om. Historien tar en helt spesiell vri cirka på midten og fører historien enda lenger. Virkelig fascinerende lesning (da jeg virkelig ble oppslukt av boka)!

Dette er første bok i en trilogi og jeg kommer garantert til å lese de to neste. Såpass spennende var denne boka!

Published in: on 20. juni 2012 at 20:21  Comments (3)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/06/20/midt-i-en-eldgammel-krig/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] Mørk engel av Laini Taylor […]

  2. Jeg elsker denne boka; både originalen og den norske oversettelsen. Gleder meg veldig til Days of Blood and Starlight kommer ut i oktober/november 🙂

    • Den er veldig flott, ja. Gleder meg til fortsettelsen.


Legg igjen en kommentar

