Ett år etter

Rosehavet på Rådhustorget. Bildet fra nrk.no

Det er rart å tenke på at det har gått ett år. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg sjokkert så bilder fra Regjeringskvartalet som så ut som et sted fra et krigsherjet land. Og ikke minst de grusomme meldingene om skyting på en idyllisk øy, en AUF sommerleir på Utøya.

Jeg er stolt over hvordan Norge reagerte på angrepene med roser og samhold. For det var ikke bare et angrep på noen isolerte, men på hele det Norge jeg er så glad jeg lever i. Jeg verdsetter også livet enda mer etter 22.7.11. Alt kan snu seg så fort. Et liv kan gå så fort bort. Jeg vil leve livet mens jeg har det.

Selv om jeg ikke var direkte berørt, så har jeg trengt å bearbeide. Gjennom å lese noen bøker av overlevende (Adrian Pracon og Emma Martinovic), har jeg fått bearbeidet det sjokket og den sorgen jeg har følt. Jeg har også følt sinne. For det er lov å være sint, men mest av alt er uforståeligheten til at noen kan finne på slike grusomheter…

Published in: on 22. juli 2012 at 10:32  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/07/22/ett-ar-etter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

