Bokbloggertreffet 2012!

Det er dagen derpå, jeg har kommet meg vel hjem og sitter inne med mange inntrykk etter det aller første Bokbloggertreffet (en god tradisjon får man håpe). En sammenkomst med mange hyggelige og spennende mennesker. 😀

Det er fantastisk å komme sammen med andre mennesker som har samme glede av bøker som meg selv. Bare det å sitte og lytte til alle boksamtalene rundt om i lokalet vi var i… Det gir meg så mye inspirasjon til hva jeg kan lese og hva jeg kan gjøre med bloggen min.

Jeg tenkte tidlig at jeg ikke skulle rote meg borti forlag og føle presset til å gi en positiv bokomtale av et anmeldereksemplar, men dette har endret seg etter å ha hørt både på forlagsrepresentanter og andre bokbloggere. Når jeg skriver om bøker skal jeg være tro mot hva jeg faktisk mener om dem. Det er mest rettferdig ovenfor boka og forfatteren.

Jeg hadde gledet meg til paneldebatten, men den ble litt kjedelig til tider. Savnet litt mer temperatur. Det var litt for mye enighet, selv om jeg synes at Elin (Bokelskerinnen) gjorde gode forsøk på mer debatt. Men allikevel er jeg fornøyd. Innspillene har fått meg til å tenke på hvor jeg vil med bloggen, min posisjon i offentligheten og ønsket om en høyere kvalitet på bloggen min (skal i hvert fall gjøre et forsøk i tidspresshelvete).

Fikk med meg en fantastisk bokfangst!  😆

Neste år må jeg ta med meg større trillekoffert, da jeg sleit med å få pakka med meg alt 🙄

Published in: on 16. september 2012 at 16:53  Comments (14)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/09/16/bokbloggertreffet-2012/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Inspirerende innlegg, og gode kommentarer. Jeg er enig i at det kunne vært mer temperatur – og jeg ser de poengene som er kommet om å åpne for innspill fra salen tidligere. Det blir en litt delt ting: Jeg hadde på den ene siden et ønske om at debattantene skulle få rom til å komme med sine meninger, at man kunne lære noe (selv om man ikke er enig) i det de har å si. Det er vanskelig å finne balansen mellom innspill fra salen, og at det ikke tar helt av – en mellomting er det man må forsøke å få til.

    Og mange spennende bøker du fikk med deg 🙂 Forlagene var sjenerøse med oss.

    • Det man kanskje kunne vurdere til neste gang, var å ha noen diskusjonsoppgaver for oss bloggere. Vi kan blant annet diskutere hva som er god/dårlig/midtimellom(kvalitet), hva som gjør bokblogging så viktig for oss og lignende temaer.

      Debatten manglet kanskje litt temperatur, men diskusjonene etter på har i hvert fall ikke manglet det. Sånn sett må man si at debatten var bra.

      Takk til forlagene:-)

      • Ja, veldig godt innspill! Jeg har vært på bokbloggertreff hvor man hadde ulike panel/workshops. Gikk to og to samtidig og så valgte man temaer etter interesse. Det gikk på html – design av siden sin, det å tjene penger på blogg, hvordan skrive en anmeldelse, forhold til forlag, videoblogging m.m.

        Mange har mye på hjertet, og det er fint. Jeg blir mer inspirert til å lese og skrive om bøker i hvert fall, og kanskje også til å lese bredere enn jeg gjør.

      • Workshops høres ut som en god ide, så får man aktivisert oss enda mer. Mange med mye på hjerte har jeg også skjønt etter alle innleggene og kommentarene jeg har lest idag. Vært mye spennende lesning!

  2. […] Tulleruska’s World […]

  3. […] tur over til Bokelskerinnen, Bokstavelig talt, Groskro’s verden, Forfatterfruen, Bokmerker, Tulleruskas World eller Once upon a time f.eks. Har du lyst til å besøke andre bokblogger, finner du de fleste av […]

  4. Jeg hadde ingen planer om å ta med meg bøker hjem… Ooops. 😉

    Veldig gøy å se deg igjen! 🙂

    • Jeg synes jeg var flink som kun kjøpte meg et lesebrett på bokfestivalen og ingen bøker, så jeg regnet egentlig med å få bedre plass i trillebagen enn jeg gjorde. Det er sykt vanskelig å la vær å ta med seg spennende (gratis)bøker.

      Jeg må si jeg var glad da jeg så du skulle være med for da kjente jeg til en i hvertfall 🙂

      • Jeg har også lesebrett, men… *host* 😉

      • Det er ikke enkelt å la vær å kjøpe bøker… jeg veit 😕

  5. Hei! Takk for treffet. Det var hyggelig å møte deg.:) Skal skrive noe etterhvert jeg også.. Og bøkene fikk jeg akkurat plass til 🙂

    • Heisann! Ja, takk for et hyggelig treff! Alltid spennende å treffe engasjerte mennesker å snakke med 🙂

  6. Mange flotte bøker du hadde fått med deg, du får satse på en større koffert neste år. Jeg fikk ikke vært med i år, men satser på at det kommer flere anledninger.

    • Bokbloggertreffet er i hvert fall noe å anbefale. Det var utrolig mange spennende bøker å velge mellom.


Legg igjen en kommentar

