I kamp mot onde ånder

Åndejegerne av Magne HovdenÅndejegerne 1
Aschehoug, 2012

Så denne på katalogiseringshylla på jobben og den er helt i min bane!

Amerikanske Lizzy, tyske Gunther og norske Eirik våkner opp i et fangehull. Hvordan og hvorfor de har havnet der, vet de ikke? Det viser seg at de har en ting felles: De blir tretten år på samme dag og er dermed forutbestemt til å bli åndejegere! De er tre helt forskjellige personer som må jobbe sammen. Ikke akkurat helt enkelt. De læres opp av de foregående åndejegerne, men tiden renner litt for fort ut…

Dette er første bok om åndejegerne Lizzy, Gunther og Eirik og en helt fantastisk førstebok er det! Jeg ble dratt inn i en magisk, men allikevel “jordlig” verden i et fjell på Færøyene, med en kokk som kan herpesere hva som helst av mat. De tre hovedpersonene er spennende og varierte. Likte også godt de tre eldre åndejegerne som jeg gjerne skulle ha blitt bedre kjent med.

Layoutmessig er boka flott lagt opp med luft mellom hvert avsnitt, noe som letter lesningen og forhåpentligvis gjøre boka mer attraktiv for de som sliter med veggen av bokstaver. Jeg kommer i hvert fall til å anbefale denne videre til barn og unge på jobben. Og er du litt over «barn og unge»-stadiet, så kan du allikevel kaste deg over denne gode boka!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/12/02/i-kamp-mot-onde-ander/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] om bok 1, bok 2 og bok […]

  2. […] Første bok og andre bok. […]

  3. […] Åndejegerne av Magne Hovden […]

  4. […] nummer 2 om Åndejegerne. Likte godt første bok og gledet meg til […]

  5. Har lest boka, og jeg synes den er kjempebra! Den er spennende, og åndejegerne er kule. Den kan jeg anbefale til alle aldersgrupper!


Legg igjen en kommentar

