Godt Nytt År!

happy-new-year-card-2013

Ønsker alle et riktig godt nytt år!

Håper alle får et spennende bokår i 2013!

Jeg gleder meg til alle bøkene som skal fortæres!

***Min siste bokanmeldelse for i år***

Så lenge jeg lever av Sally NichollsSå lenge jeg lever
Gyldendal, 2008

Ble anbefalt denne av en kollega.

Sam, 11 år, samler på fakta, historier og liker å lage lister. Han vil vite hvordan det er å være tenåring. Han vil bli vitenskapsmann og se skrekkfilmer. Og hvordan er det egentlig å kysse ei jente? Men de største spørsmålene angår døden. Sam har leukemi og sammen med kreftkameraten Felix, prøver de å gjøre alt Sam ønsker før døden tar dem. For hva er vitsen med ønsker om man ikke gjør et forsøk på å realisere dem…

Dette er en humoristisk bok om et trist tema som fikk meg både til å le og gråte. Sam og Felix er et herlig radarpar og det er vondt å vite at de skal dø. Men det er ikke døden jeg tenkte mest på i starten av boka, for her står humoren sentralt. Sam ser ikke hele tiden på døden, men vet den kommer en gang. I mellomtiden gjør han det meste ut av tiden han har.

Boka er gitt ut i 10:12-serien i kategorien “Humor”. En gripende historie som blir hos deg lenge etter at du er ferdig med å lese den. En fin bok til å snakke om tema barn, sykdom og døden.

Published in: on 31. desember 2012 at 21:10  Comments (1)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2012/12/31/god-nytt-ar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] Så lenge jeg lever av Sally Nicholls […]


Legg igjen en kommentar

