Krigslysten far, uregjerlige følelser og masse trøbbel

Skyggejegerne 2 : Den tause byen av Cassandra ClareDen tause byen
Schibsted, 2012

Leste første bok på norsk for en god stund siden og denne har ligget lenge på vent. Endelig fått lest boka!

Clary prøver og komme tilbake til et normalt liv, men hennes og Jaces far, Valentine, er på krigsstien. Han akter å ta i bruk demoner for å knekke skyggejegerne og Enklaven. Inkvisitoren ankommer og gjør livet til Jace enda mer komplisert enn det allerede er. Hun har sin egen agenda som munner ut i gammelt hat. Clary slites mellom sine følelser for Jace og lojalitet til barndomsvennen Simon som er merket av mørkets barn…

Et ord: Wow! Jeg ble slukt inn i historien og hadde vanskelig med å legge boka fra meg. Noen ganger tvang jeg meg til å gjøre det bare så boka skulle holde litt lenger. Historien er magisk, fantastisk og full av action.

Må innrømme at Clary ikke er den mest interessante karakteren, selv om hun absolutt et spennende nok. Liker fortsatt best Alec og den flashy heksemesteren, jeg likte minst sist gang, har vokst på meg. Fikk et helt annet forhold til heksemesteren etter å ha sett bilder av karakteren fra filmen som kommer. Kanskje jeg må lese første bok om igjen. Gleder meg noe helt vilt til filmen! Og neste bok!

Liker ikke at boka er ferdiglest. Vil ha mer!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2013/03/10/krigslysten-far-uregjerlige-folelser-og-masse-trobbel/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] lest de to første bøkene (bok 1 og bok 2). Måtte få med meg reisen […]

  2. Jeg har ikke lest boka, men har hørt masse om denne. Fikk veldig lyst til å lese den etter anmeldelsen din. Takk for tips:)

    • Ja boka er vel verdt tiden det tar å lese den, også sitter den lenge i etterpå!


Legg igjen en kommentar

