Kampen om din frie vilje er i gang!

BZRK av Michael Grant
Schibsted, 2013BZRK_Grant_ho

Skulle katalogisere denne boka, men måtte lese den først for å se hvor jeg skulle plassere den hen. Hadde lest den uavhengig jobben også, siden den høres så spennende ut.

Alex ligger fastspent på psykiatriske og snakker kun babbel. Det er i hvert fall det alle tror, inkludert Alex sin lillebroren Noah. Sadie mister broren og faren i en flystyrt som nesten dreper henne også. Kort tid etter blir de begge kontaktet av mystiske personer. De blir dratt inn i BZRK og Alex sin babbel blir plutselig mer forståelig. Totalt uforberedt blir de slengt inn i en global krig som foregår inni mennesket. Hvor langt er de villig til å gå for menneskenes frihet?

Dette er en utrolig spennende science fiction som tar i bruk nanoteknologien og tar den litt lengre. I hvert fall håper jeg at det er tilfelle. For om det er folk der ute som vil bruke nanoen til å ta den frie viljen fra folk, så melder jeg meg rett inn i BZRK!

Karakterene er greie, men litt uengasjerende til tider. De mest interessante karaktene, for meg, var Stone (bror til Sadie som ble drept tidlig) og Jin, en av the good guys. En del av de andre bikarakterene var også mer interessante enn hovedpersonene. Men når det er sagt, så er historien god og actionfylt. Jeg lot meg engasjere av kampen for den frie viljen.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2013/06/17/kampen-om-din-frie-vilje-er-i-gang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

