Proteinrike oppskrifter for middag og kos

Sunn og sterk med protein : mat for muskler av Kristine WeberCover_01
Cappelen Damm, 2013

Leste om boka på nett og fikk biblioteket til å kjøpe den inn.

I dag er idealet en sunn og sterk kropp. Trening er sentralt her, men maten er enda viktigere. Boka er fylt med proteinrike oppskrifter både på mat og godsaker. Det florerer av myter og tanker om trening og mat, noe Weber også ser nærmere på. Boka inneholder også 6-ukersprogram med ukemenyer og treningsopplegg for de interesserte.

Jeg er en av de som trenger og gå ned i vekt (ganske mye) og jeg søker råd og ideer konstant. Da jeg leste om boka, tenkte jeg at denne boka kanskje kunne gi meg noen gode tips. Boka har oppskrifter helt uten glutenholdig mel, noe som passer meg perfekt. Oppskriftene er enkle og fotografiene er inspirerende.

Kristine Weber skriver også om hvordan hun gjør ting og hva hun tenker om mat, trening og myter. Jeg liker den avslappa stilen hennes. Hun er opptatt av at livet også skal leves. Når man fokuserer på det positive og gleden ved både mat og trening, da kommer resten av seg selv. Sunn og god mat, samt morsom og effektiv trening.

Jeg likte helhetsinntrykket jeg fikk av boka så mye at jeg kjøpte boka selv. Jeg trenger all den inspirasjon jeg kan få. Jeg kommer nok aldri til å være så veltrent som Weber (som utenfor konkurransesesong ser ganske bra ut), men jeg håper alltid at hodet og kroppen begynner og innse sitt eget beste og samarbeider med meg 🙂

Published in: on 21. august 2013 at 20:05  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2013/08/21/proteinrike-oppskrifter-for-middag-og-kos/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

