12 år med truckerhoredrøm

Sarah av JT LeRoySarah
Aschehoug, 2003

Ryddet i noen poser fra studietida og kom over en pose med bøker (har mange av dem). I posen lå denne boka. Kjøpt for en billig penge for en del år siden med ambisjon om å leses. Begynte og bla i den og så fikk jeg ikke ryddet mer  den kvelden.

Tolv år gamle Cherry Vanilla drømmer om å bli den mest berømte truckerhora på det amerikanske kontinent. Han tas inn av den lokale halliken Glad og blir en av hans gutte-jenter. Glad beskytter sine gutte-jenter og gir de både opplæring, klær og annet som en god hore trenger. Cherry Vanilla kaller seg etter hvert Sarah etter sin mor og største rival. Selv om han har det han trenger for å lykkes i yrket, vil han ut i verden. Det fører han til en langt farligere hallik …

Dette er en vond og slitsom bok å lese. Sarah er en karakter som det er smertefullt å lese om. Han vet ikke om noe annet enn horeverdenen og har alltid blitt utnyttet av sin mors menn. Det er en bok jeg kjenner meg fysisk uvel av, men allikevel klarte jeg ikke å slutte. Minner meg sånn sett litt om Axolotl roadkill.

Det er en hard og tøff verden som beskrives. Selv om man ikke får de groveste beskrivelsene av hva Sarah gjennomgår, så står det allikevel veldig klart mellom linjene og ordene. Det er en forstyrrende bok om prostitusjon, seksuelle overgrep,  vold og om et (absurd) ønske fra en ung gutt som ikke vet bedre.

Ser at jeg kanskje kan virke noe distansert, men for øyeblikket er boka så nær at det er vanskelig å ikke holde den litt på avstand. Tøff bok som røsker i innvollene mine!

Bak forfatternavnet JT LeRoy står Laura Albert.

Har du lyst på boka? Jeg sender den gratis til den første som roper høyest!

Published in: on 24. september 2013 at 20:37  Comments (7)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2013/09/24/12-ar-og-truckerhoredrom/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] stopp Brooklyn minner meg om Sarah av JT LeRoy i brutaliteten i handling og skrivemåte. Karakterene vokser opp i et tøft miljø og […]

  2. Denne boka kunne jeg tenkt meg å lese..

    • Da var du førstekvinne! Sendt meg navn og adresse på tulleruskasworld@gmail.com, så sender jeg boka i posten!

      • Tusen takk:-) Gleder meg til å lese den.

  3. JEG ROPER HØYT!!!
    😉

    • Dessverre var du litt for sen, men det kan hende jeg kommer til å ha giveaways senere, så det er bare å følge med.

  4. Denne boka kunne jeg tenkt meg å lese.


Legg igjen en kommentar

