Et uventet våpen

Skyggejegerne 3 : Glassbyen av Cassandra ClareSkyggejegerne_3_Glassbyen_ho
Schibsted, 2013

Har lest de to første bøkene (bok 1 og bok 2). Måtte få med meg reisen videre.

Skyggejegernes by Alicante. En by skyggejegerne tror er tryggheten selv, men Valentine har sendt inn en trussel ingen hadde forutsett. Han er fortsatt på krigsstien. Valentine vil at skyggejegerne skal gi han absolutt lojalitet eller bli drept. Skyggejegerne må bestemme seg om de kan legge hatet for De underjordiske til side og samarbeide, eller underkaste seg Valentine. Jace og Clary sliter med følelsene de har for hverandre, samtidig som de spiller sine roller i krigen som kommer…

Jeg lot meg velvillig bli fanget av historien. Fortsatt er ikke Jace og Clary favorittene mine, selv om Jace tar seg litt opp i denne boka. Jeg elsker Alec, Magnus Bane (som jeg ikke likte så godt i bok 1) og Simon. Mange hemmeligheter som kommer frem i lyset i denne boka, noe som jeg likte godt. Jeg liker og bli overrasket.

En ting jeg hang meg opp i var et moment hvor Clarys mor, Jocelyn, snakket om Luke og hans tid etter å bli bitt av en varulv. Det var flere ganger hvor det sto “vampyr” istedenfor “varulv”. Dette kunne vært ryddet opp i i en grundig språkvask. Ellers så er språket greit.

En annen ting jeg sitter igjen med er følelsen av at nå er det slutt, samtidig som jeg vet at det kommer flere bøker. Historien føles avsluttet med epilog og det hele. Kampen er kjempet og vunnet! Jeg skal lese bok fire. Skal bli interessant å se hvordan forfatteren fortsetter en historie som føles avsluttet.

Published in: on 8. januar 2014 at 05:51  Comments (1)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2014/01/08/et-uventet-vapen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] 3 : Glassbyen av Cassandra […]


Legg igjen en kommentar

