8. desember – Resident evil

Resident evil
2002

Theatrical release poster

Theatrical release poster

Under Raccoon City har Umbrella Corporation en underjordisk laboratorium. De forsker på genetikk og det de kaller T-virus. I et øde herskapshus våkner Alice med hukommelsestap. Ikke lenge etter ankommer Alpha Team for å gå gjennom den hemmelige inngangen til laboratoriet derfra. Alice blir med Alpha Team ned i dypet. Det som møter de nedi dypet blir deres verste mareritt: Zombier!

Dette er en film fylt av action med topptrente soldater som møter en dødelig fare. En zombiefare! Filmen er basert på dataspill, men jeg har aldri spilt spillene og har heller ingen planer om det (liker ikke slike spill å spille).

Første gang jeg så filmen, ble jeg så fascinert av karakteren Alice og hvordan Milla Jovovich klarte å få henne så levende. Jeg har vært litt fan av Milla J. siden filmen The fifth element, hvor jeg synes hun spilte så bra.

Det har kommet flere Resident Evil-filmer, både vanlig og animasjonsfilmer, og jeg har sett alle. Det skal også komme enda en film i serien i 2015. Er jeg i action- og zombie-humør, setter jeg ofte på en av disse filmene.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2014/12/08/8-desember-resident-evil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Jeg har kost meg med disse filmene – moderne eventyr! Synd Jovovich ikke har hatt noen store roller de siste åra. Kos deg med resten av Resident Evil filmene! 🙂

    • Actionrollene til Jovovich er hennes beste, men tror hun de siste årene har prøvd litt andre typer roller i filmsjangre jeg ikke ser.


Legg igjen en kommentar

