23. desember – Kaoshjerte

Kaoshjerte av Lise Forfang GrimnesKaoshjerte_riss.indd
Aschehoug, 2014

Seksten år gamle Minja våkner opp hjemme på Stovner. Hun er forslått, men husker ikke hva som har skjedd. Minja har rare drømmer som ikke gir noen mening, men det verste er at bestevennen Josef er sporløst forsvunnet. Plutselig husker hun alt. Alt om den gale mormora, den vakre Vemund, huldre og hvor Josef er hen…

Minjas hukommelsestap trigget interessen min fra første side. Hva var det som hadde skjedd? Her er det ingenting som blir avslørt før tiden er inne. Vi opplever handlingen gjennom Minja og følger hennes takt. Jeg liker denne type fortellerteknikk.

Minja er en spennende karakter. Jeg kan ikke si jeg alltid er enig i valgene hennes eller hvordan hun opptrer, men det er det som gjør henne til en god karakter, en “typisk” tenåring. Ikke det at hun er så typisk (skal ikke avsløre for mye her).

Huldrer lokket folk uvitende inn i berget, mens jeg lot meg villig lokkes inn av Kaoshjerte. Velskrevet fantasy!

Dette er debutromanen til Lise F. Grimnes, også kjent som bokbloggeren Knirk for meg. Lise Grimnes har jeg truffet flere ganger i forbindelse med bokbloggertreff, samt en gang i jobbsammenheng. Ei virkelig sprudlende dame det er lett å like!

(Min første ebok! Ting tar litt tid for meg. Lånt av biblioteket gjennom ebokbib-appen)

Published in: on 23. desember 2014 at 05:56  Comments (1)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2014/12/23/23-desember-kaoshjerte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] Kaoshjerte av Lise Forfang Grimnes (2014) […]


Legg igjen en kommentar

