Oppsummering av 2014 & Et godt nytt år!

Godt nytt år til alle!

Godt nytt leseår!

godt nyttår

*._.*

Oppsummering av leseåret 2014

I alt har jeg omtalt 68 bøker på bloggen. I virkeligheten har jeg lest noen flere bøker enn dette, men ikke alle finner veien til bloggen av ymse grunner. Noen ganger har jeg ikke tid og de går i glemmeboka.

Det har vært en overvekt av ungdomsbøker i år, men det kommer av jobben min som ungdomsbibliotekar. Når det er sagt, så blir en del fantasy- og science fiction-bøker gitt ut som «ungdomsbøker», og dermed blir overvekt noe uriktig (i mine øyne).

I år hadde vi nominasjon og samlesning til den første Bokbloggerprisen. Dette bød på mange bøker jeg vanligvis ikke hadde lest. Det var ingen i Romanklassen som tok pusten fra meg. I Åpen klasse var det tre forskjellige bøker, og spesielt en jeg gledet meg til å lese (Odinsbarn). Ingen av de jeg nominerte kom med, hverken på longlist eller shortlist, men jeg ble med allikevel. Jeg håper alltid at jeg skal få nye bokbekjentskaper som overrasker meg.

Jeg har lest 21 norske bøker fra 2014 og fem av disse ble fort mine favoritter.

For enkelthetens skyld får du en alfabetisk oversikt med lenke til bøkene jeg har omtalt i år. Jeg har satt 2014 i parantes etter de norske bøkene jeg har lest som er fra i år.

Takk for i år og sees igjen til neste år!

Published in: on 31. desember 2014 at 17:09  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2014/12/31/oppsummering-av-2014-et-godt-nytt-ar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

