Håndbok for nye leiemordere

Manualen av Shane KuhnManualen_av_Kuhn
Pantagruel,  2014

John jobber for Human Resources, Inc. Han infiltrerer livet ditt og tar livet av deg på de mest oppfinnsomme måter. Det er jobben hans. John sendes inn,  om du har fortjent det. Snart er John 25 år og skal pensjoneres, og denne manualen er hans gave til nyansatte i HR, Inc. Men først et siste oppdrag. Et oppdrag som ikke går som John forventer…

Denne boka har jeg hatt lyst til å lese siden den kom ut. Hele ideen om en manual for leiemordere, var forlokkende på meg. Dette er en spennende og noe annerledes bok.

 
John skriver manualen med basis i sitt siste oppdrag som ikke går slik som Johns plan var. Han oppdager at han kun er en brikke i en mye større plan. John er en engasjerende karakter jeg ble heiende på. Han er en hardbarka leiemorder med er opplært til å få jobben gjort. Men John er også et menneske med sitt eget indre samvittighetskompass.

Boka er veldig underholdende og spennende lesning. Den klarte også å overraske meg mot slutten, noe som alltid er positivt. Jeg følte heller aldri at John ble uvirkelig, slik James Bond  gjør, selv om han gjør de utroligste ting. Han er bare godt opplært og forberedt. Historien er godt skrevet og godt fortalt. En morsom detalj: På den norske oversettelsen, får vi oversikten over filmene det er referert til i historien.

(Ebok)

Published in: on 21. januar 2015 at 05:26  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/01/21/handbok-for-nye-leiemordere/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Jeg falt helt for denne boken. Det overraskende innholdet og den overraskende historien bare feide meg avgårde 🙂

    • Da er vi jo to om boka!


Legg igjen en kommentar

