Er Tinius en morder?

Skuddet  av Stein Morten LierSkuddet
Aschehoug, 2014

Tinius låner moras tjenestepistol. Han og kompisen Sander tar med våpenet ut i skogen og Tinius avfyrer et skudd. Neste dag finner politiet en død mann i nærheten av der guttene har vært. Tinius begynner sin egen etterforsking og vikler seg inn i store problemer. Bedre er det heller ikke at mora er beskyldt for korrupsjon og at Tinius’ pistollek har gjort ting mye verre…

Jeg har så lyst til å filleriste Tinius! Han bruker ikke hue og prøver alltid å rydde opp i problemene ved å grave seg dypere ned. Han er en typisk tenåring som ikke alltid tenker på konsekvensene av det han gjør. Jeg sitter med hjertet i halsen og vet at det ikke vil gå bra. Jeg vil så gjerne at han skal tenke seg nøyere om, før han gjør noe. Tinius engasjerer meg og er drivkraften i historien. Det eneste jeg kunne tenke meg, var at han kunne være noe mer omtenksom og oppmerksom på sine aller nærmeste (mora og vennene Sander og Inez). Tinius har en lei tendens til å overkjøre dem og bruke dem når han trenger det.

Dette er en spennende historie. Kanskje ikke helt sannsynlig hele tiden, men allikevel en godt fortalt fortelling. Veldig lettlest og ypperlig for de som liker action og spenning. Jeg venter i hvert fall på neste bok!

Mer om bok 1 og bok 2.

Published in: on 7. mars 2015 at 17:44  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/03/07/er-tinius-en-morder/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

