Galskapen kommer…

I morgen er alt mørkt : Brages historie av Sigbjørn MostueI morgen er alt mørkt
Cappelen Damm, 2014

Brage lever i trygge Norge. Han er fortapt i Frida som ikke enser han og henger med venner så ofte han kan. En dag kommer det nyheter om rasende horder av mennesker i Japan som angriper alt og alle. Galskapen sprer seg rundt i verden og livet til Brage blir aldri det samme igjen…

Oi! Dette er en spennende og engasjerende bok! Jeg har alltid vært litt opphengt i hva som skjer med menneskene når en katastrofe inntreffer (i både film og bøker), og denne boka traff meg voldsomt.

Handling føles veldig realistisk. Jeg tror på forklaringen på hvorfor folk tilter. Og jeg blir skremt av hvordan folk kan oppføre seg selv i krise. Noen skinner, mens andres dårlige sider blir enda mer synlige.

Brage er en karakter jeg ble engasjert av. Han møtte store utfordringer og kom seg igjennom på sitt vis. Han brydde seg om søstera si og kameratene sine. Han ble den sterke, da det trengtes, uten å bli uspiselig.

Boka fikk for øvrig nylig Uprisen!

Published in: on 6. juni 2015 at 19:45  Comments (2)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/06/06/galskapen-kommer/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] fortsettelse og jeg likte hvordan bok 1 ble sammenvevd med bok […]

  2. Jeg tenker jeg må lese denne. Jeg har likt flere av Mostues bøker så jeg regner med jeg vil like denne også 🙂


Legg igjen en kommentar

