Herlig, lettlest grøss!

Pax 1 : Nidstangen av Åsa Larsson & Ingela Korsell, Henrik Jonsson (ill.)Nidstangen
Gyldendal, 2015

Brødrene Viggo og Alrik kommer til Mariefred og til enda et fosterhjem. De oppdager at det skjer rare ting i Mariefred. Mørket kommer og overnaturlige vesener vekkes til live. De gamle bibliotekvokterne trenger hjelp fra to krigere med ravnemerket. Alt tyder på at Viggo og Alrik er krigerne de venter på, men der er jo bare barn…

Denne boka har jeg lenge hatt lyst til å lese og endelig ankom den biblioteket!

Dette er en bok for mitt grøsserhjerte. Allerede fra første side blir tonen satt og derfra går spenningen rett oppover! Jeg ble slukt inn i handlingen og karakterene er godt beskrevet. Jeg likte godt både brødrene og bibliotekvokterne.

Boka er lettlest med tegninger innimellom. Tegningene er ofte fra de mest actionfylte eller intense scenene i handlingen.

Jeg liker mørke og mystiske historier, og dette er en serie jeg virkelig gleder meg til å følge. En god blanding av grøss og spenning, overnaturlige vesener, mystiske bibliotekvoktere og broderlig kjærlighet.

Reklamer

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/06/24/herlig-lettlest-gross/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] Ikke vært borti Pax-serien før? Les om første bok her. […]

  2. […] har skrevet om første boka her, men merkelig nok har jeg ikke skrevet om bok to. Bok to er dog like spennende som første bok og […]


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: