For en fantastisk slutt!

Vi var løgnere av E. LockhartVi var løgnere
Fontini, 2015

Cady, Mirren, Johnny og Gat tilbringer somrene på den private øya til Sinclaire-familien. De er rike og privilegerte. Men så skjer det en ulykke. Cady får migrene og lider av hukommelsestap. Det er to år siden hendelsen. Hun er tilbake på øya. Problemet er at ingen vil fortelle henne om hva som skjedde. Sakte pusler Cady minnene sammen…

Dette er en bok jeg har lest mye hype om og som jeg var usikker på om jeg skulle lese. Men nå er det gjort.

Jeg må innrømme at jeg var lenge usikker på om jeg likte boka. Handlingen går så sakte fremover. Jeg var også usikker på om jeg likte løgnerne og familiene deres. Halvveis var jeg klar for å dømme boka nedenom og hjem, men så kom slutten. En slutt som forandret min oppfatning av boka totalt. En slutt som gjorde at tårene sprutet og ga meg et smertefullt slag i mellomgulvet. Slutten ga så mye mening og forandret historien til noe mye større for meg.

Boka har for øvrig noen briljante beskrivelser av migreneanfall som jeg kjenner meg igjen i.

Dette er virkelig en helt spesiell bok som fortjener all den gode omtalen den har fått.

Published in: on 16. juli 2015 at 18:58  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/07/16/for-en-fantastisk-slutt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

