Amuletten 2!

Amuletten 2 : Steinvokterens forbannelse av Kazu KibuishiAMULETTEN2Forside
Fontini, 2015

Emily legger ut på en farefull ferd for å redde moren sin. Hun sliter med amulettens voksende kraft som gjerne truer med å overta henne. Hakk i hæl følger de morderiske alvekrigere. Navin får vite at søsterens liv er i fare, og setter i gang en halsbrekkende redningsaksjon. Men rekker han frem i tide, eller når alvekrigerne først frem?

Jeg er offisielt hekta! Jo mer jeg opplever av Alledia, jo bedre liker jeg den verden jeg blir presentert for. Jeg blir sugd inn i historien både gjennom tekst og tegninger.

Emily og Navin vokser mye gjennom boka og spennende nye karakterer dukker også opp. Hele konseptet med Alledia er at alt har en livskraft og gjennom bok to har jeg følt på denne livskraften. Verdenen blir mer og mer levende.

Jeg synes bok 2 var enda bedre enn bok 1 og gleder meg til fortsettelsen. Dessverre må jeg vente til september for bok 3 og 4.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/07/27/amuletten-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

