Norsk «the walking dead» i bokform!

Ut av byen av Anna Eline BolstadUt-av-byen

Liv, 2015

Et virus er i anmarsj som gjør folk til monstre. Viruset sprer seg. Sam og Jake bestemmer seg for å flykte ut av byen, vekk fra de smittede. De plukker opp Jakes fetter, KJ, på vei ut av byen. Sammen prøver de å komme seg vekk, men er de raske nok eller er viruset raskere?

The walking dead i norsk bokform! Det er ingen hemmelighet at jeg liker zombier og dystopier. Denne boka var spennende og jeg koste meg med den. Å følge en gjeng ungdommer i en apokalyptisk verden og se hvordan de klarer å overleve, er utrolig spennende.

Karakterene oppleves ganske så troverdige med ungdommelig mot og usikkerhet. KJ var det humoristiske innslaget. Det tok litt av til tider, men det var i beste walking dead-stil. Jeg håpet at alt skulle gå bra med hovedpersonene. Jeg var redd på deres vegne og det er et godt tegn. Da er karakterene slik at jeg engasjerer meg i dem.

Boka var generelt godt skrevet. En spennende debutant det skal bli interessant å følge i tiden fremover.

Det er også morsomt at Bolstad kommer fra samme by som meg (selv om hun nå har sviktet heimbyen og bor i nabobyen).

(Litt usikker på om navnet er riktig, da jeg også har sett flere steder at hun omtales som Anne Eline Bolstad)

*Kunne forresten godt tenkt meg en film av boka!*

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/09/26/norsk-the-walking-dead-i-bokform/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

