1. desember

Lansetrilogien 1 : Tidsrosen av Ørjan N. KarlssonBasic CMYK

Gyldendal, 2015

 

Martin Sølvfoss har noen av sine siste skoledager på kostskolen før sommerferien, da onkelen dukker opp med en forferdelig beskjed: Faren har forsvunnet på havet og antatt død. Som om ikke det er ille nok, har Martin begynt og oppleve rare syner og tidstap. Sammen med vennene Cad og Elisabeth, drar Martin til Ulefoss i håp om å finne noen svar på alle spørsmålene som har dukket opp…

 

Denne boka fanget meg først på grunn av tittelen: Tidsrosen. Det er noe fascinerende og magisk over den tittelen.

 

Det tok litt tid å komme inn i historiene som hopper frem og tilbake i tid. Fra 2. verdenskrigs Jürgen til nåtidens Martin. Var tidvis litt forvirret over hvem som var hvem i parallellhistoriene, men kom inn i det etter hvert.

 

Dette er en spennende historie. Jeg liker Martin, han er passe forvirret av det som skjer. Bestekompisen Cad er en god sidekick, mens Elisabeth likte jeg aldri helt.

 

Bakhistorien om jakten på bitene av lansen som skal ha drept Jesus på korset, er velkjent (i hvert fall for meg). Det er karakterene og hemmelighetene som driver historien fremover.

 

En veldig god førstebok i en trilogi jeg kommer til å følge med på!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/12/01/1-desember-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Har lagt merke til denne boken, blant annet på grunn av tittelen, og jeg syntes den hadde et fint cover også. Jeg gleder meg til å følge kalenderen din fremover 🙂

    • Det er morsomt at Ørjan Karlsson nå har begitt seg ut på science fiction og et yngre publikum.

      Håper du finner mange godbiter i julekalenderen!


Legg igjen en kommentar

