3. desember

I morgen er alt mørkt 2 : Marlens historie av Sigbjørn MostueMarlens historie

Cappelen Damm, 2015

Marlen er et utskudd på skolen og har et anstrengt forhold til moren og stefaren. Lite aner hun at de problemene hun har bare er barnemat. De forryktes ankomst gjør alle andre problemer små. Sammen med blant annet mora, stefaren og Kristin, mora til Brage (fra første bok), gjør de alt de kan for å overleve…

En stor krise for enten det beste eller det verste frem i mennesket. Også i bok to ser vi det beste og det verste.

Jeg sliter med Marlen. Hun er generelt ikke så likanes. Hun har lite empati og på mange områder er hun veldig selvsentrert. Heldigvis har hun en utvikling gjennom historien og mot slutten misliker jeg henne ikke så mye.

Jeg liker å lese om kampen for å overleve, og jeg liker at de forrykte ikke bare er hjernedøde zombier. Det gjør kampen for å overleve enda vanskeligere og overlevelsesbragden større.

Spennende fortsettelse og jeg likte hvordan bok 1 ble sammenvevd med bok 2.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/12/03/3-desember-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

