14. desember

De4 [bok 0] : Anonym av Vera Voss (pseud.)De4_0_omslag_softcover.indd
Kagge, 2015

Julie er lei av å bli mobbet. Alt topper seg på en fest, da en mobbehendelse blir filmet og lagt ut på nettet. Julie synker enda mer sammen, men så finner hun en måte å komme seg ovenpå igjen. Hun starter en blogg og blir AnonymGirl. På bloggen kan hun være seg selv. Bloggen blir fort populær og Julie tar et oppgjør med mobbingen og mobberne. Så forsvinner Jenny, ei jente som har bedt AnonymGirl om hjelp. Sammen med tre andre bloggere må Julie finne ut av hva som skjedde med den forsvunne jenta…

Bok 0 i De4-serien. En serie som skrives av pseudonymet Vera Voss, et forfatterkollektiv av folk som elsker serier og jobber til vanlig hovedsakelig med tv.

Vi blir kjent med Julie og hva som førte til at hun ble AnonymGirl. Dette er drama med mobbing som hovedtema. Mobbing er dessverre ikke noe uvanlig fenomen, så sånn sett er boka (og serien) et viktig tilskudd til ungdomslitteraturen.

Jeg ble overrasket over hvor godt jeg faktisk likte boka. Jeg hadde ikke forventet at jeg skulle bli såpass engasjert i Julie som jeg ble. Jeg hater mobbing og Julies mobbere er ganske så forferdelige. Boka har mange likhetstrekk med Charliblogg av Eldrid Johansen.

Dette er bok null og dermed den tynneste i serien med sine 94 sider (de andre er på rundt 250 sider). Veldig lettlest og engasjerende. En overraskelse for meg.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/12/14/14-desember-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] Om bok 0. […]


Legg igjen en kommentar

