Death note – Dødens notisbok

Death note 1 : Boredom av Tsugumi Ohba og Takeshi Obata (ill.)1421501686
Viz, 2008

Studenten Light Yagami finner en notisbok kalt «Death Note». Notisboken hevder at den personens navn som skrives inn i boka, vil dø kort tid etter på. Light oppdager at boka er sann og begynner å ta livet av kriminelle i stor skala. Politiet, FBI og Interpol setter inn ressurser for å finne ut hva som skjer, når så mange kriminelle plutselig dør av hjertestans. Den intelligente og mystiske L blir satt på saken. Light blir besatt av å finne L og eliminere han. Ingen skal få stoppe Lights utopiske drøm!

Dette er første bok i en serie på 12 volum. Jeg har lenge hatt lyst til å lese serien, men har ikke kommet så langt før nå. Jeg har lest en del manga (japansk tegneserie) på nett tidligere, men denne serien leser jeg i pocket.

Light er en intelligent ung mann med stormannsgale tanker. Han er rett og slett en psykopatisk drittsekk som dreper uten samvittighet. Jeg fant fort ut at denne karakteren likte jeg ikke!

L derimot er mystisk og, på en sær måte, en hyggelig karakter, selv om man ikke får vite så mye om han i starten. L er lynende intelligent, men sta og hater å tape. På mange måter er han en forbedre utgave av Light.

Jeg likte godt tegne- og fortellerstilen i mangaen.

Jeg kommer til å fortsette på denne katt- og musjakta, selv om jeg ikke kan fordra Light. Jeg er litt som dødsguden Ryuk (som er årsaken til det hele, men allikvel nøytral-ish), som vil bli med videre for å se hva som skjer.

For mer informasjon om serien, kan du kikke her (wiki). Mangaen finnes også som anime på 37 episoder.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2016/04/16/death-note-dodens-notisbok/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

