Fantastisk norsk science fiction!

Huset mellom natt og dag av Ørjan Nordhus KarlssonHuset mellom natt og dag
Vendetta, 2014

Året er 2106. Marko Eldfell er en biologisk modifisert soldat på rømmen. Han livnærer seg seg av å jobbe for mafiaen, noe som er veldig risikabelt. En hendelse fører til at Marko blir oppdaget av Maskene, de som tar seg av slike supersoldater på rømmen som han, og han må rømme. Han blir reddet av en mystisk herremann som har en jobb til Marko: Marko må finne en tidligere medsoldat, en soldat Marko så ble drept for nesten seks år siden …

Denne boka har jeg hatt på leselista mi en god stund og etter at en kollega maste i iver på at nå måtte jeg få lest den, så nå har jeg endelig fått lest boka.

Dette er en helt utrolig science fiction-historie! Vi er i en tenkt fremtid med teknologi godt innebygd i hverdagen og både storebror og lillebror er over alt. Det er en skremmende og fascinerende verden Marko lever i. Ganske så herlig dystopisk dette her.

Jeg ble helt oppslukt allerede fra første side. Marko Eldfell er en interessant og varm karakter med hemmeligheter og samvittighet. Av en eller annen grunn ser min Marko ut som Marco Elsafadi, selv om beskrivelsen av han ikke stemmer med Elsafadi utseendemessig. Marko minner meg mye om Marco personlighetsmessig (slik jeg kjenner han fra tv og biografien Marco – ildsjel og forbilde). En sterk person som engasjerer seg i andre.

Jeg gleder meg vilt til bok to. Bare sjekk ut den boktraileren! Kan jo ikke annet enn å glede meg til å få kloa i toern!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2016/05/04/2112/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] Omtale av første bok finner du her. […]


Legg igjen en kommentar

