Rat Queens – Kul tegneserie!

Rat Queens vol 1 : Sass and sorcery av Kurtis J. Wiebe (forf.) & Roc Upchurch (ill.)rat-queens-vol-01-releases
Image, 2014

Fire tøffe og svært forskjellige eventyrere kjent som Rat Queens. De liker en god fest med noe attåt og de skygger heller ikke unna for en god slosskamp. Ting tilspisser seg, når de blir sendt ut på et oppdrag og holder på å bli drept. Noen vil tydelig bli kvitt både Rat Queens og de andre eventyrerne som holder til i Palisade…

Jeg har en kollega som vet hva jeg liker og anbefalte denne tegneserien på det varmeste. Han hadde helt rett: Den er fantastisk!

Rat Queens består av en alv, en dverg, et menneske og en halfling (hobbitish). Men disse er ikke søte, delikate kvinner. De er sterke, kampdyktige og skikkelig badass. De liker å feste, har ikke alltid hell i kjærligheten og er veldig dårlige på å gi opp. Jeg digger dem!

Tegningene er fenomenale, klare og fargesterke. Historien bygges veldig bra opp og man lærer hovedpersonene å kjenne. Jeg ble utrolig raskt glad i dem.

Dette er en amerikansk fantasytegneserie. Første volum består av de fem første utgivelsene. Setting er middelaldersk. Dette vil jeg ha mer av!

Mer om Rat Queens!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2016/07/05/rat-queens-kul-tegneserie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] nummer 1. Bør leses i […]

  2. Denne digget jeg også 🙂 Det er en god stund siden jeg leste Rat Queens, men har enda ikke kommet meg til Vol. 2. Serien har byttet tegner, ved Googling ender man opp med et mindre godt inntrykk av første kunster, og jeg vet ikke helt om jeg er klar til nye tegninger enda. Selv om jeg godt forstår hvorfor avgjørelsen om å bytte illustratør ble tatt.

    • Jeg har bestilt vol. 2 på fjernlån og så nå at den er sendt fra Oslo i dag. Gleder meg! Håper ny illustratør ikke føkker det gode førsteinntrykket mitt.


Legg igjen en kommentar

