Kortlisten Bokbloggerprisen 2016

Kortlisten til Bokbloggerprisen 2016 er her:

Årets roman

  • Vigdis Hjorth: Arv og miljø
  • Nicolai Houm: Jane Ashlands gradvise forsvinning
  • Tore Renberg: Du er så lys

Åpen klasse

  • Åsne Seierstad: To søstre
  • Catherine Blaavinge Bjørnevog: Um sakne springe blome
  • Torgrim Sørnes: Bøddel

Jeg har ikke lest noen av disse på kortlisten, så dette blir en spennende tid fremover. Jeg håper jeg finner noen nye favoritter.

Så får vi se hvem fra langlista som blir Jokern. Dette får vi vite i slutten av januar.

Mer om kortlisten her.

Published in: on 23. januar 2017 at 18:11  Comments (4)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2017/01/23/kortlisten-bokbloggerprisen-2016/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Jeg anbefaler tegneseriesakprosaen (hvis det er et ord?) «60 damer du skulle ha møtt», den må løftes fram. Mange bra damer der 😀

    • Jeg må få sjekka ut den boka 🙂

  2. Det er like spennende hvert år 🙂 Av disse har jeg bare lest Houm, men jeg har bøde Bøddel og diktene liggende her (begge har jeg lest litt i), og jeg gleder meg til resten. Også har jeg et veldig sterkt ønske om en bestemt joker jeg vil ha inn igjen. Hadde du lest noen av bøkene som ikke kom med fra langlista?

    • Ikke lest noen på langllista, men det var et par stykker jeg kunne tenke meg å lese. så får se hvem som kommer med. Det er alltid spennende å se hvem som får flest stemmer 🙂


Legg igjen en kommentar

