En spennende avslutning

Meto 3 : Verden av Yves Grevetimage_large
Mangschou, 2016

Meto er i klørne på Huset igjen. Han blir isolert fra sine venner og havner i en hemmelig del av Huset. Den delen som er reservert for medlemmer av E-gruppa. En gruppe som får lov til å utføre oppdrag på fastlandet. Meto lurer på hva de vil med han, samtidig som han pønsker ut en måte å redde vennene sine på. Kanskje finner han ut sannheten om Huset også?

Denne boka ga en interessant vri på dystopien (skal ikke røpe hva). Endelig får jeg svar på spørsmålene mine. For jeg har hatt like mange spørsmål som Meto. Kanskje til og med flere enn han.

Meto er en nysgjerrig og utspekulert karakter som risikerer mye for å finne sannheten og forhåpentligvis redde vennene sine i samme slengen. Hans ønske om et bedre liv for alle i Huset (og de andre Husene) veier opp for de tiltakene som noen ganger må tas for å lykkes. Heldigvis er han ikke en som ofrer andres liv med letthet. Meto er en karakter jeg vil det skal gå godt med.

Jeg vil si at det nok er lurt å lese bøkene i rask rekkefølge. Kjenner jeg noen ganger mistet trådet, da det ble litt tid mellom hver av bøkene (de måtte jo oversettes først, så var det min tid som skortet). Det er mange som man skal holde styr på, men spennende er det uansett. Jeg gledet meg til boka. Jeg ville så gjerne vite hvordan det gikk og hvorfor Metos verden var som den var.

Jeg skjønner hvorfor forfatteren har fått så mange priser for trilogien. Et spennende tilskudd til den dystopiske verdenen!

Om de foregående to bøkene i trilogien.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2017/03/05/en-spennende-avslutning-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

