Endgame – Kampen om verdens fremtid

Endgame 1 : Kallet av James FreyKallet
Cappelen Damm, 2014

Tolv unge spillere av hver sin urgamle ætt kalles inn til Endgame. Endgame er et spill på liv og død, mest død. Hver og en kjemper for å få tak i Jordnøkkelen, den første biten i Spillet. Den som vinner, redder sin ætt. Men spillet er farlig og spillerne topptrente mordere.

Jeg falt for konseptet om et storspill for jordas overlevelse (det er ganske mange slike bøker egentlig), men kanskje jeg hadde litt for høye forhåpninger? Det tok mye lenger tid å få lest boka, selv om den er ganske lettlest med korte kapitler. Og for så vidt godt skrevet.

Handlingen har et voldsomt høyt tempo, men jeg sleit med å holde interessen oppe. Man hopper mellom spillerne og jeg sleit med å henge med. Spillerne ble også litt for mekanisk. Selv om jeg skjønner at de er trent til oppgaven hele livet, så var det lite personlighet der. Ingen jeg kunne bry meg om og engasjere meg i. Jeg liker ikke bøker hvor jeg ikke klarer å engasjere meg i noe ved hovedpersonene.

Det er også et nettspill med denne boka, men jeg har ikke spilt det. Etter å ha lest boka, har jeg faktisk ikke lyst til å prøve heller. Tror kanskje jeg kunne ha likt spillet, men nå får jeg aldri vite.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2017/08/18/endgame-kampen-om-verdens-fremtid/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

