Katt savnet – Sjarmerende og lettlest

Katt savnet : en sann historie om kjærlighet, desperasjon og gps-teknologikatt-savnet
av Caroline Paul og Wendy MacNaughton (ill.)
Press, 2014

Caroline er et kattepuselsker og har to katter: Tibby og Fibby. Etter en liten flyulykke, hopper Caroline rundt på krykker, blir pleiet av kjæresten og blir knust da Tibby plutselig forsvinner. Etter fem uker kommer Tibby mjauende, men han har forandret seg. Caroline blir besatt av å finne ut av hvor Tibby var i fem uker. Kjæresten synes Caroline er litt vel sprø, men kommer frem til løsninger for å hjelpe.

Dette er en biografi om Caroline Paul (hennes tvillingsøster Alexandra Paul er litt mer kjent), men like mye en kjærlighetserklæring til kattene Tibby og Fibby. Jeg tror en del vil kjenne seg igjen i det nære forholdet Caroline har til kattene sine etter 13 år sammen. Kattene blir sett på som en del av familien. Som mange dyreeiere, innbiller Caroline seg at hun kjenner kattene sine godt og får etter hvert noen overraskelser.

En underholdende og sjarmerende bok. Jeg lo mye, men gråt litt også. Boka er veldig lettlest og lettbeint. Den setter mye på spissen og kan tidvis være litt barnslig. Men veldig gjenkjennbar for katteelskere. For hvor går kattene, når de er ute på vandring? Jeg har lurt på det samme selv uten at jeg har gått til noe anskaffelse av katte-gps.

Boka har fine tegninger gjort av kjæresten.

Advertisements

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2017/11/14/katt-savnet-sjarmerende-og-lettlest/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: