Lettlest kodeknekking

Kodeknekkerne av Sally Rippin og Aki Fukuoka (ill.)
Twinsy, 2016 

Billie, Jack, Alex og Mika har en hemmelig mysterieklubb. En dag får den hemmelige klubben en mystisk lapp adressert til klubben. Hvem vet om klubben dere og hvordan? Hva betyr de rare tegnene på lappen? Kan man være med i en mysterieklubb om man ikke klarer å løse mysterier?

Dette er en lettlest mysteriebok med stor tekst, luftig layout og tegninger. Man kunne avskrevet boka som en lettlest mysteriebok, men den handler like mye om følelser. Billie sliter med sjalusi og frustrasjon, da hun ikke klarer å løse verken den første eller den andre lappen. Hun lar det gå ut over vennene sine.

Jeg likte denne ekstra dimensjonen i historien, selv om det var gjort litt overdrevent med fet font her og der. Å håndtere følelser kan være vanskelig og vondt. Man vil jo ikke være sjalu, og tenk hvis vennene dine ikke vil være venn med deg om du sier sannheten om hvorfor du oppfører deg som du gjør? Mysteriet er søtt og enkelt.

Boka er en del av serien «Et Billie B-mysterium». Sally Rippin har skrevet Den trassige heksa og følelsesmonsteret som jeg virkelig likte godt.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2021/04/25/lettlest-kodeknekking/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: