Eg har venta på deg av Atle Hansen
Samlaget, 2020
Simon, mora og søstera flytter til Slottet, et hus på et øde sted. Simons rom er i tårnet. Søstera vil ikke bo der etter kun noen netter. Hun sier en kvinne gråter om nettene. Simon skjønner ingenting. Men alene en helg opplever han merkelige lyder i tårnet. Så møter han en svartkledd kvinne på stranda, en merkelig jente på kafeen og en (muligens) gal mann som sier han må holde seg unna jenta. Det blir en merkelig og intens helg. Finnes Den svarte enka som venter på sin Simon? Er Simon i fare eller lar han seg skremmes av gamle røverhistorier?
En bok i “grøss og gru”-serien til Samlaget. Lettlest og uhyggelig grøss på nynorsk.
Denne er helt grei og passe spennende. Jeg har lest “historien” før, men allikevel fungerer den bra. Man rekker ikke å bli særlig kjent med personene, men det kan man heller ikke forvente i en slik kort, liten bok.
Jeg har lest flere i serien og jeg synes det er ganske mange guttehovedpersoner som heter Simon eller variant av navnet.
Legg igjen en kommentar