Space band

Space band av Tom Fletcher
Aschehoug, 2023

Jordboerne – verdens verste band? Georg, Deng og Nella kaster seg inn i skolens bandmesterskap, selv om sjansen for å vinne er minimale. Men de vil kjempe om premien som er billetter til konserten til rockekongen Max Riff. Like før de skal spille, skjer det noe utrolig: De blir sugd opp og inn i et rør av blått lys. De farer forbi kjente og ukjente planeter. Jordboerne har blitt valgt ut til å delta i en intergalaktisk musikkonkurranse. Vinner de, får de dra hjem. Taper de, blir jorden slettet fra universet. Så ingen press lissom …

Tom Fletcher skriver her lekent og spinnvilt. Med høyt tempo, store farer, overraskende hemmeligheter og musikk fra alle universets kanter, blir vi med verdens verste band til universets tøffeste musikkonkurranse.

Jeg elsker bøkene om Julosaurusen av forfatteren og har hatt lyst til å lese noe mer av han. Denne boka er underholdende, men når ikke helt opp til Julosaurusen (altså det skal litt til, da jeg elsker de bøkene!). Men jeg liker at jeg blir overrasket og underholdt. Det skal være gøy og lese, og denne boka er gøy lesning. En bonus er også at man kan høre musikken til Jordboerne levendegjort av McFly (du finner låtene blant annet på Spotify – i hvert fall der jeg fant dem – eller du kan skanne QR-koden bak i boka).

Fletcher har samme lekenhet i historiene sine som Roald Dahl og David Walliams.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/05/01/space-band/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar