Pride: The gentleman’s guide to vice and virtue

The gentleman’s guide to vice and virtue av Mackenzie Lee
Katherine Tegen Books, 2018

Den unge Lord Henry «Monty» Montague skal på en rundtur i Europa sammen med bestevennen Percy – og dessverre sin yngre, bistre søster og en stedfortreder for faren. De to siste ødelegger Montys planer om fest og moro. Men heisaturen blir ikke noe i nærheten av det Monty hadde håpet på, da han stjeler fra feil mann. Plutselig er Monty, Percy og søsteren Felicity på flukt.

En historisk satt roman full av forbudte følelser, grusomme privilegier, slitsomme familieforbindelser og en actionfylt heisatur. Dette er en bok som overrasket meg, selv om jeg i starten var veldig usikker på om jeg orka å fortsette. Jeg er så glad jeg er sta og utholdende. Jeg falt etter hvert for både Monty og Felicity. Percy falt jeg for veldig tidlig i boka. Herlige karakterer med mer bak fasaden enn først antatt. En bok jeg virkelig endte opp med å kose meg skikkelig med.

Bak i boka får man info om 1700-tallet, noe som gir den historiske settingen dybde. Man lærer også litt om skeiv historie. Så kos, hjerteklapp og læring i en bok!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/06/14/pride-the-gentlemans-guide-to-vice-and-virtue/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar