Pride: Red, white & royal blue

Red, white & royal blue av Casey McQuiston
Macmillan, 2022

Kjekke, magnetiske Alex Claremont-Diaz er sønn av USAs første kvinnelige president. Han har store planer om en karriere innen politikk. Etter en uheldig hendelse med han og den britiske prins Henry, må de to fake et vennskap for å bøte på skaden. Det som først starter som noe falskt, utvikler seg til varmere følelser. En romanse som kan ødelegge både gjenvalg av sittende president og den britiske kongefamiliens omdømme.

Herlig, skjønn lesning. Her er det masse humor, litt sårhet, hete følelser og noe å kjempe for. Jeg elsker hvordan Alex og Henry nærmer hverandre. Finner ut av hva som skjuler seg bak fasadene og hvordan det går fra vennskap og respekt til kjærlighet og kampen for en fremtid sammen.

De politiske partiene i boka synes jeg er litt tunge. De gir sikkert mer mening for amerikanere. Det britiske royale pompøseriet er mer kjent, så kanskje derfor virker ikke det så tungt. Ellers flyter historien lett av sted.

Veldig søt roman. Man trenger en skikkelig god kjærlighetshistorie innimellom 😊

Jeg ELSKER også filmen. Noen ting/karakterer er utelatt og andre får en litt mer fremtredende rolle fra bok til film.

(Jeg kjenner jeg blir glad, selv når jeg bare skriver om boka/filmen. Så denne historien har virkelig satt sine spor hos meg).

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/06/29/pride-red-white-royal-blue/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar