Kortlisten for Bokbloggerprisen 2014 er her!

Jeg har gledet meg til kortlistene til Bokbloggerprisen 2014. Og som forventet har jeg ikke lest noen av bøkene på listene.

Kortlisten til prisen ÅRETS ROMAN:

  • Ida Hegazi Høyer: Unnskyld (Tiden)
  • Aina Basso: Finne ly (Samlaget)
  • Marit Kaldhol: Det skulle vere skol, vi skulle reise til Lodz (Samlaget)

Kortlisten til prisen ÅPEN KLASSE:

  • Ida Jackson: Morfar , Hitler og jeg (Sakprosa, Aschehoug)
  • Simon Stranger: De som ikke finnes (Ungdomsroman, Cappelen Damm)
  • Ingvild Rishøi: Vinternoveller (Noveller, Gyldendal)

Kortlistene er hentet herfra.

Det gleder meg å se den store variasjonen i Åpen klasse. Jeg gleder meg spesielt til å lese Ida Jacksons bok som jeg har hatt lyst til å lese lenge, men ikke hatt tid til.

Det er faktisk det beste med listene, at jeg «tvinges» til å lese bøker jeg ikke ville ha lest til vanlig. I Årets roman-kategorien er det ingen bøker jeg vanligvis ville kaste meg over, men kanskje blir jeg positivt overrasket. Jeg håper alltid jeg finner meg en ny favoritt eller to.

1. februar starter samlesningsmoroa. Let the reading begin!

Published in: on 26. januar 2015 at 20:34  Legg igjen en kommentar  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/01/26/kortlisten-for-bokbloggerprisen-2014-er-her/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar