En bombe, to drepte ordførere og en mørk hemmelighet

Satans mor av Rune Timberlid
Samlaget, 2015Satans mor

En bombe sprenger den nye cruisekaia i Skjolden, Lustrafjorden, i biter og tar også med seg ordførerne fra Sogndal og Luster. Hvem står bak bomba? Er det den hissige lokale miljøverngruppa som star bak eller er det snakk om terror? Var ordførerne tiltenkte eller tilfeldige ofre? Politimannen Rolf Randen får hendene fulle av ufrivillige personer og hemmeligheter. Samtidig graver journalist Karianne Grinde i en mørk, historisk hemmelighet som har ringvirkninger til nåtiden…

Dette er en bok jeg har hatt lyst til å lese siden jeg så tittelen Satans mor. Det var noe mørk, spennende og forlokkende over tittelen. Fant boka på ebokbib og boka egner seg godt som nattlektyre når søvnen ikke kommer.

Jeg er alltid skeptisk til nynorsk og det var noen ganger da jeg stusset litt over ord mens jeg leste. Men heldigvis var historien såpass spennende og språket var ikke så vanskelig, så jeg tenkte ikke så mye på det nynorske språket. Handlingene hoppet mellom ulike personer og tidvis var jeg usikker på hvem jeg nå hadde på «tråden», noe som gjorde at jeg ikke falt pladask for romanen.

Alt i alt, så var dette en spennende og godt fortalt krimroman. Dette er Timberlids syvende bok med Rolf Randen. Jeg har ikke lest noen andre bøker av forfatteren før Satans mor, men det kan fort hende at det blir flere bøker av Rune Timberlid på meg i fremtiden.

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2015/08/15/en-bombe-to-drepte-ordforere-og-en-mork-hemmelighet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

