Seks substanser som endrer ditt liv

Seks substanser som endrer ditt liv av David JP Phillips
Bonnier Norsk forlag, 2023

Angel’s cocktail: Dopamin, oksytocin, serotonin, endorfin, kortisol og testosteron. En slik cocktail av hormoner og signalsubstanser påvirker oss i det daglige. I riktige mengder får det oss til å føle oss bra. Nå kan du lære deg hvordan du selv kan påvirke kroppens egen kjemifabrikk og få det bedre!

Oi, dette er en fascinerende selvhjelpsbok som egentlig forklarer kjemien bak det de fleste selvhjelpsbøker prøver å forklare (men kanskje ikke alltid lykkes så godt). Phillips deler egne erfaringer og vitenskap på en lettfattelig og engasjerende måte. Det er interessant hvordan man kan påvirke hjernen til sin egen fordel.

Jeg ble inspirert til endring (det blir jeg ofte av selvhjelpsbøker) og fikk bedre forståelse for de kjemiske prosessene som skjer i kroppen. Jeg kjenner at boka har satt i gang en positiv endringsprosess i hjernen min. Nå må jeg bare fortsette prosessen til endringene har blitt de nye «stiene» jeg automatisk velger. Dette kan bli spennende!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/02/22/seks-substanser-som-endrer-ditt-liv/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar