Pride: I wish you all the best

I wish you all the best av Mason Deaver
Macmillan, 2023

Ben kommer ut til foreldrene sine som ikke-binær og foreldrene kaster hen sporenstreks ut av huset. Hen kontakter storesøsteren som hen ikke har snakka med på ti år og hun tar hen inn. Ben starter på ny skole og blir kjent med Nathan. Mens Ben holder avstand til andre, gir ikke Nathan så lett opp. Etter hvert som Ben blir bedre kjent med Nathan, forandrer følelsene hens. Noe som forvirrer og skremmer Ben mer enn hen liker. For Nathan vet ikke at Ben er ikke-binær, og Ben er livredd for at hen skal miste Nathan om han får vite det.

Sårt og varmt om kjønnsidentitet, familieforhold, vennskap og forelskelse. Ben er heldig som har en søster som kan stille opp, når foreldrene svikter totalt. Hen har også flaks at hen møter Nathan og hans herlige venner. Jeg må innrømme, Nathan er en sjarmør uten at han egentlig forsøker. Jeg ble så glad i Ben og Nathan. Skikkelig skjønn historie, selv med de såre delene.

Dette er boka jeg hadde hatt bruk for, da jeg var yngre og sleit med egen identitet. Bens tanker om hvem hen er og hvordan kroppen føles, er gjenkjennbart.

Oppdaga tilfeldig at det er laget film av boka. Den har jeg lyst til å se 😊

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/06/27/pride-i-wish-you-all-the-best/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar