Ta vare på mamma

Ta vare på mamma av Kyun-Sook Shin

Nydelig forside, spennende tittel og pirrende baksidetekst. Det er også et pluss at boka er fra Sør-Korea. Jeg liker å lese bøker fra andre deler andre deler av verden.

**Mamma forsvant plutselig en dag på t-banen i Seoul. Igjen sitter hennes barn og ektemann som lurer på hvor hun ble av. De leter desperat etter moren, samtidig som minnene kommer farende på. Minnene om mamma på kjøkkenet, mamma som høster grønnsaker, mamma som gjør alt for at barna skal ha det godt. Tok de mamma for gitt?**

Dette er en nydelig, lun og sår historie om tapet av mamma. Den desperate jakten etter mamma og minnene om mamma. Jeg smilte mye og ble rørt til tårene av denne historien om barnas og ektemannens refleksjoner over mamma/hustru og deres forhold til henne. Hadde de tatt henne for gitt? Boka fikk også meg til å reflektere over mitt eget forhold til min mamma.

Språket er herlig og forfriskende. Handlingen føles utrolig nært med hele det emosjonelle spekteret i vigør. En fantastisk historie som anbefales på det varmeste!

Published in: on 17. oktober 2011 at 18:55  Comments (3)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2011/10/17/ta-vare-pa-mamma/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. […] Ta vare på mamma av Kyung-sook Shin […]

  2. […] Ta vare på mamma  i 2011 og ble så glad i forfatterens fortellerstil. Det veldig glad da jeg så at hun hadde […]

  3. […] Ta vare på mamma av Kyun-Sook Shin […]


Legg igjen en kommentar