Zom heads versus Zombies

Zomb-B Underground av Darren ShanZom-B underground
Simon and Schuster, 2013

Bok 2 om Zom-B! Her har jeg skrevet om bok 1.

Etter å ha fått hjertet revet ut og alt ble svart, våkner B opp på et merkelig sted. Hun blir holdt i en celle, mens de overvåker fremgangen hennes. B  får vite at noen zombier beholder hukommelsen og hun er en av dem. Hun blir introdusert til de få andre zom heads (som de kaller seg). Ingen av dem vet hvor de er eller hva som kommer til å skje med dem. Eller hva som foregår ute. B gjør et valg som påvirker alle zom heads. Så blir komplekset innvadert av zombier. Monstrene er løse…

Jeg er helt hekta på Zom-B! Jeg liker at man ikke vet mer enn hovedpersonen og sitter med alle de samme spørsmålene. B har blitt enda mer likanes i denne boka og hun er i stadig utvikling. Selv om hun teknisk sett er død (tatt i betrakning at hun ikke har et hjerte), er hun mer levende enn hun var i live. Det er spesielt en hjerteskjærende scene i boka som viser Bs styrke (og jeg fikk en skikkelig klump i magen).

Utrolig godt skrevet. Gleder meg vilt til neste bok!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2013/07/19/zom-heads-versus-zombies/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. […] Bok 3 om Zom-B! Mer om bok 1 og bok 2. […]


Legg igjen en kommentar