Haakon

Vi starter det nye bloggåret med biografien til kronprins Haakon!

Haakon : historier om en tronarving av H.K.H. kronprins Haakon og Kjetil S. Østli
Cappelen Damm, 2023

Kronprins Haakon har blitt 50 år. I dag er han tryggere i rollen sin, men slik har det ikke alltid vært. Å bli født inn i en kongelig familie som tronarving, fører med seg mye ansvar og eksponering. Kronprinsen deler sin historie og sine erfaringer, interesser og engasjement.

Dette er litt som å lese en veldig god selvhjelpsbok, for kronprinsen har så mange gode tanker om hvordan han ønsker å være som menneske. Det er utrolig inspirerende lesning og jeg koste meg veldig. Jeg har jo vokst opp med kronprinsen i media, så de generelle trekkene kjente jeg til, men det var spesielt fint å bli bedre kjent med han.

En ærlig og nær bok om opp- og nedturer, utfordringer og læring, kjærlighet og familie, samt hans varme engasjement for Norge. Utrolig lettlest. Teksten flyter godt slik den er lagt opp, at tykkelsen (559 sider) ikke føles uoverkommelig. Den kunne vært tykkere for min del (og jeg tror ikke kronprinsen hadde hatt problemer med å fylle flere sider med fornuft, tanker og temaer som opptar han heller).

Herlig, engasjerende og varm biografi!

The URI to TrackBack this entry is: https://tulleruska.wordpress.com/2024/01/06/haakon/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar